Lakossági tájékoztató a gépjárműadóról
Az egyes adótörvények módosításáról szóló 2020. évi CXVIII. törvény alapján a gépjárműadóval kapcsolatos adóhatósági feladatokat 2021. január 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal látja el. Ennek értelmében Szentgotthárd Város Önkormányzata a kedvezményes parkolóbérlet kiváltásához szükséges igazolást nem tudja kiállítani a lakosság részére.
A változások okán módosult a parkolási rendszerről és a fizetőparkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 29/2017. (XI. 30.) önkormányzati rendelet, melynek értelmében a gépjárműadó befizetésről nem kell igazolást benyújtani a bérlet kiállításakor, ehelyett a rendelet 8. § (8)-(9) bekezdése alapján az alábbiak szerint van lehetőség a kedvezményes bérlet kiváltására:
· SZET Szentgotthárdi Kft., mint üzemeltető felkeresése (9970 Szentgotthárd, Széll Kálmán tér 11. földszint)
· A kiváltáshoz szükséges iratok bemutatása az üzemeltetőnek:
- magánszemélyként a lakcímet igazoló hatósági igazolványt (lakcímkártyát) és a gépjármű érvényes forgalmi engedélyét
- szervezetek, társaságok esetében a szentgotthárdi székhelyet, vagy telephelyet igazoló okiratot és a gépjármű érvényes forgalmi engedélyét
A bérlet kiváltásának módjai:
· személyesen, aki Szentgotthárdon állandó lakcímmel, vagy munkáltatói jogviszonnyal rendelkezik
· meghatalmazással
Az előző évre kiváltott kedvezményes bérletjegy érvényességi ideje 2021. január 31. napján 24.00 órakor jár le.
A veszélyhelyzet idején a parkolás könnyítése érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1839/2020. (XI. 21.) Korm. határozat értelmében a közterületen elhelyezkedő parkolók bárki számára ingyenesen igénybe vehetőek egyelőre 2021. január 11-ig.
Forrás: Szentgotthárdi Közös Önkormányzati Hivatal