Pályázatok
Pályázatok
Eladó, bérbeadó önkormányzati ingatlanok
Eladó, bérbeadó önkormányzati ingatlanok
Interaktív városnézés
Interaktív városnézés
Történelmi Napok
Történelmi Napok
Szentgotthárdi Hadiösvény
Szentgotthárdi Hadiösvény
Szentgotthárdi Honismereti Klub
Szentgotthárdi Honismereti Klub
Közérdekű telefonszámok
Közérdekű telefonszámok
Szentgotthárd lap
XV. évfolyam 2. szám
Hírek

Újabb falvak önkormányzati ügyeit intézik Szentgotthárdon

Újabb falvak önkormányzati ügyeit intézik Szentgotthárdon
2025. január 24. péntek, 12:28

Január elsejétől öt települési önkormányzat csatlakozott a Szentgotthárdi Közös Önkormányzati Hivatalhoz. A változásról kérdeztük dr. Dancsecs Zsoltot a közös önkormányzati hivatal jegyzőjét.

- Apátistvánfalva önkormányzatának hivatali ügyeit már 2013-tól a szentgotthárdi közös önkormányzati hivatalban intézik. Az alsószölnöki közös önkormányzati hivatalhoz tartozó önkormányzatok miért éppen most kérték a csatlakozást?

- A jelenlegi szabályok szerint a csatlakozást az önkormányzatok megalakulásától számított hatvan napon belül lehet kezdeményezni - ezt követően a ciklus alatt már nem, vagyis 2029. előtt már nem kérhető a csatlakozás. Bár erre pontos választ a csatlakozó önkormányzatok polgármesterei tudnának leginkább adni, de biztos, hogy fontos szerepet játszottak a finanszírozási nehézségek, továbbá az, hogy nem volt elég szakember, aki a hivatalban dolgozott volna. A törvény szerint normatívával 7,2 köztisztviselő bérét finanszírozzák, de Alsószölnökön a beolvadás kimondásakor már csak négyen dolgoztak. Külön megállapodással a pénzügyi feladatok egy részét már szeptember óta a szentgotthárdi hivatal végezte - a pénzügyes kollégáimnak csak megköszönni tudom, hogy munkaidőn túl vállalták a feladatokat - némi többlet juttatásért. Az még a kérdéshez tartozik, hogy Szentgotthárdnak nem volt mérlegelési vagy választási lehetősége: a jelentkező önkormányzatokat fogadnia kell.

- Szentgotthárddal együtt immár hét település - Apátistvánfalva, Alsószölnök, Felsőszölnök, Szakonyfalu, Kétvölgy, Orfalu - a szentgotthárdi járás településeinek (15) közel fele tartozik a Szentgotthárdi Közös Önkormányzati Hivatalhoz. Hány állampolgárért felelnek?

- Bármilyen hihetetlen, de még így sem érjük el a tízezer főt. Az más kérdés, hogy pl. a testület előtt álló feladatokat nem az ellátott polgárok számához igazítják. Így aztán pl. a működést szabályozó SZMSZ-t ugyanolyan szempontok szerint kell előkészíteni és elfogadni a legkisebb településünkön - Orfaluban is, mint egy kétszázezres nagyváros vagy a főváros önkormányzatánál.

- Praktikusan hogyan oldják meg a bővítést? Vesznek fel új szakembereket, hol tudják őket elhelyezni?

- Először is a hiányzó létszámot muszáj betölteni mert enélkül láttuk, hogy mi történt az alsószölnöki hivatalban. Azután: az alsószölnöki hivatal valamennyi köztisztviselőjét átvettük volna - egy ember úgy nyilatkozott, hogy nem kíván átjönni - az ő helyére is kollégát kell keresnünk. A szentgotthárdi hivatalban meglévő üres álláshelyekre is vettünk fel embereket, akik elsősorban a csatlakozó önkormányzatoknál adódó feladatokat fogják elvégezni (pl. pályázati referens, ami ott eddig egyáltalán nem volt, miközben, ha jól tudom kb. tizenegy futó pályázat ott is van) de ők Szentgotthárd számára is végeznek majd munkát. Fontos látni, hogy összesen tizenegy testületet veszünk át - öt települési önkormányzati képviselő-testületet és hat nemzetiségi önkormányzatot. Ezzel azon testületek száma, amelyeknek a kiszolgálását hivatalunk végzi, tizenkilenc testületre nő és ha még ideszámoljuk a hamarosan megalakuló nyolc városrészi önkormányzatot is Szentgotthárdon - merthogy munka ezekkel is van - akkor huszonhét testület fog hozzánk tartozni. A beolvadó alsószölnöki hivatal eddigi feladatait végzők költségét nem Szentgotthárd, hanem a csatlakozó önkormányzatok fizetik. A hivatal földszintjén a kiköltöző SZET Szentgotthárdi Kft irodáiban lesznek az alsószölnöki testületi- és hatósági ügyek intézői, az emeleten az adóügyi és a pénzügyi munkatársak.

- A falvakban az önkormányzati üléseken kívül is jelen lesznek, például lesz alkalmanként "kihelyezett" ügyfélfogadásuk, vagy ezentúl csak a városban lehet ügyeket intézni?

- Hivatali ügyeket csak a Szentgotthárdi Közös Önkormányzati Hivatalban lehet intézni, az alsószölnöki hatósági és testületi ügyeket intéző kollégáinkat a hivatali épület földszintjén - a Refektóriumhoz vezető folyosón, az adó- és pénzügyeket intézőket az emeleten lehet megtalálni ügyfélfogadási időben.

- A hivatal dolgozói a nagyobb terhelésért kaphatnak magasabb bért?

- A feladatok nagy részét az alsószölnöki feladatokra felvett/átvett kollégák fogják végezni. A legnagyobb többletteher a Pénzügyi vezetőn, a Hatósági- és Koordinációs Ügyek vezetőjén és a jegyzőn lesz - ők ezért nem kapnak magasabb bért.

- Szentgotthárd lakóit nem érintheti hátrányosan, hogy az eddig két önkormányzat helyett hét lett? Netán kevesebb idő jut majd rájuk és a várost érintő ügyekre...

- Sajnos éppen az előbb felsorolt három vezetőn lesz nagyobb teher emiatt, akiknek jelentős szerepük van a szentgotthárdi önkormányzati ügyekben is. Két kolléga kap koordinátori megbízást, akik saját munkájuk mellett segítik a pénzügyi vezetőt és a hatósági- és koordinációs ügyek vezetőjét az új területek „menedzselésével". Ez biztosan csökkenti a két vezető most megnövekedő munkaterheit. Egyebekben mindenki marad a helyén, és ez azt jelenti, hogy az alsószölnöki hivatal beolvadása miatt a szentgotthárdiakat nem éri hátrány.

 

Forrás: Szentgotthárdi Közös Önkormányzati Hivatal
Eseménynaptár
2014. november
HKSzeCsPSzoV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Facebook
hirdetés
St. Gotthard Spa & Wellness Andante RestaurantHotel Lipa
hirdetés