Pályázatok
Pályázatok
Eladó, bérbeadó önkormányzati ingatlanok
Eladó, bérbeadó önkormányzati ingatlanok
Interaktív városnézés
Interaktív városnézés
Történelmi Napok
Történelmi Napok
Szentgotthárdi Hadiösvény
Szentgotthárdi Hadiösvény
Szentgotthárdi Honismereti Klub
Szentgotthárdi Honismereti Klub
Közérdekű telefonszámok
Közérdekű telefonszámok
Szentgotthárd lap
XIV. évfolyam 2. szám
Kiemelt hírek

Épül az "Örökségünk" hálózat

Épül az
2020. február 26. szerda, 14:57

A szentgotthárdi iskolák (Széchenyi, Vörösmarty) is részt vesznek az „Örökségünk” hálózat építése a Nyugat-Dunántúlon c. Leader-projektben. Kocsis Zsolt, Csörötnek polgármestere áll a kezdeményezés élén, a program gesztora az Alpokalja – Fertő-táj Vidékfejlesztési Egyesület Páliné Keller Csilla irányításával. A projekt megvalósulását Wellner Andrea, a Soproni SzC Porpáczy Aladár Szakképző Iskolája, Kollégiuma és ÁMK-ja igazgatónője mint szakmai mentor segíti.

A projektmenedzseri feladatot iskolánk egykori diákja, Pap Eszter látja el, a szakmai munkáért Mezeiné Kiss Katalin tanárnő felel. A helyi (szentgotthárdi) írócsoportot Horváth Zsuzsanna nyugdíjas gimnáziumi tanár koordinálja. A projekt elsődleges feladata olyan speciális interaktív tananyag fejlesztése a hetedik évfolyamos tanulók számára, amely felöleli a négy mikrotérség (Őrség, Vendvidék, Rába-völgye, Szentgotthárd) történelmét, földrajzát, építészeti értékeit, hagyományait, gasztronómiáját, híres szülötteit, turisztikai attrakcióját és egyéb sajátosságait. Az írócsoportok által összegyűjtött anyagokból témahét-munkafüzetet adunk ki, amely öt tanítási nap alatt illetve projekthét keretében hasznosítható. Tervezünk egy kísérleti és egy éles témahetet, melyek közös programmal (fórum, fesztivál, kirándulás) zárulnak. A projekt keretében sor kerül pedagógus-továbbképzésre, valamint szakmai útra Hejőkeresztúrra a KIP-program (csoportmunka-szervezésen alapuló tanítási módszer, amely eredményesen alkalmazható a tanulók motiválásához, tudásszintjük emeléséhez) megismerése céljából. Célunk az általános iskolás korosztályú gyermekek körében a helyi kötődés erősítése szűkebb szülőföldjük jobb megismerésével, a tudás átadása rendhagyó pedagógiai módszerekkel, személyes találkozások és tapasztalások által történik. A munkafüzet nemcsak a tanulóknak szól, hanem a családok és a helyi közösségek is lapozhatják, és útra kelhetnek együtt felfedezni értékeinket. A szakmai műhelytalálkozók hozzájárulnak továbbá a térségen belüli és térségek közötti pedagógushálózat erősödéséhez is.

Képek